ב ,

סיכום 2018: חמשת הדברים הכי מיותרים שקרו השנה

חמישה רגעים שלא פספסתם בשנה האחרונה

השנה הזאת בעיקר הרגישה ארוכה מאוד. אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני שמחה שהיא נגמרת. אני יכולה לאחל לכולנו ש-2019 תהיה מוצלחת יותר ומלאה באירועים משמעותיים. רגע לפני שהשנה נגמרת, אני רוצה לחלוק איתכם ללא סדר חשיבות חמישה רגעים שקרו בעולם הבידור ב-2018, ולטעמי היינו יכולים לחיות טוב מאוד גם בלעדיהם.


פרסומות לבזק

אחרי שבשנים האחרונות בזק וגידי גוב הגנו על הבית החכם מפלישה בשלל סרטוני פרסומת מד"ביים (כולל אחד עם מלחמת הכוכבים) ובקאבר שנוי במחלוקת לשיר האגדי אצל הדודה והדוד של דני סנדרסון, ב-2018 גייסה החברה את עומר אדם לשיר לנו בוקר טוב. הפרסומת, שהיא ביצוע מחודש של שיר הילדים הקלאסי מהמחזמר עוץ לי גוץ לי, התנגנה בכל מקום ללא הפסקה, ואני כאחת שלא סובלת את השירה של עומר אדם עוד מהיותו קטין מכוכב נולד רציתי להתחרש בכל פעם מחדש. ומילא אם היו משתמשים בקונספט מגניב פעם אחת, אבל בזק החליטו שלכבוד המונדיאל מה שחסר לנו זה עוד גרסה של השיר, הפעם עם מקהלת הצבא האדום. תנו לי לספר לכם משהו, בזק: אף אחד לא ביקש את זה!

ואם חשבנו שזה הסוף, אז לא: דמותה של תום יער ליאורה סספורטס המשיכה לפרסם מוצרים שונים של החברה, ביניהם הנתב החדש של בזק, עם פרסומת מוזיקלית בסגנון דיסני שנשמעה כאילו הדמוגרפיה העיקרית שלה היא כלבים. די בזק, די (ומצד שני, תראו איך אני זוכרת את כל המוצרים שהם מנסים למכור לי)! הפרסומת האחרונה והחופרת של בזק היא גרסה לשיר הפתיחה מסדרת האנימציה הקטקטים. מה אני אגיד לכם, הפרסומת הזאת כל כך מעצבנת שהיא גרמה לי לשלם על מנוי לספוטיפיי. ומי שמעוניין בהרחבה בנושא יכול לפנות למיקי קם להסבר.


פיט ואריאנה

רכילויות על אנשים מפורסמים זה ממש לא משהו חדש שהאנושות המציאה ב-2018, וגם לא נישואי בזק ומערכות יחסים כושלות. אבל השנה, מערכת היחסים של אריאנה גרנדה ופיט דיווידסון כנראה שברה כמה שיאים חדשים.

למי שלא מכיר את הנפשות הפועלות, אריאנה גרנדה היא כוכבת ניקלודיאון בעבר וזמרת פופ בינלאומית כיום, ופיט דיווידסון הוא קומיקאי שנמצא בצוות הקבוע של Saturday Night Live מאז 2014 וידוע בעיקר בתור זה שמעשן מלא.

ברור שפיט חושב שהוא גריפנדור

פיט ואריאנה הכירו לראשונה ב-2016 כשהיא הנחתה פרק ב-SNL, אבל לשניהם היו בני זוג אחרים.

ב-10 למאי השנה אריאנה הודיעה כי היא ומאק מילר שמת מאז כבר לא ביחד. יומיים אחר כך החלו לצוץ שמועות שהיא עם פיט, ופחות משבוע אחרי כן הוא אישר שהוא נפרד מהחברה שלו. בשבוע לאחר מכן התחילו שמועות שבני הזוג עשו קעקועים תואמים וב-30 לאותו חודש פיט פרסם באינסטגרם תמונה שלהם במדים של הוגוורטס ואישר באופן רשמי שהם זוג.

חודש אחרי שהתחילו לצאת הזוג אישר שהם מאורסים וכמה ימים אחרי כן אריאנה פרסמה שהם עברו לגור ביחד. הם המשיכו ליחצ"ן את מערכת היחסים ביניהם, ועשו אפילו עוד קעקוע תואם. השיא הגיע כמה ימים אחרי, כשאריאנה ענתה למעריצה בטוויטר על המאפיינים הפיזיים של פיט וגרמה להיווצרותו של מם חדש בשם "Big Dick Energy". שלושה ימים לאחר מכן, אריאנה מקעקעת על הרגל שלה את מספר התג של אבא של פיט (שהיה כבאי שנהרג בפיגוע של אסון התאומים). פחות מחודש אחר כך אלבום חדש של אריאנה יצא, ובו יש שיר שנקרא Pete Davidson.

למרבה המבוכה, באמצע אוקטובר הם נפרדו.

אני לא יודעת אם זוהי באמת מערכת היחסים המפורסמת הקצרה ביותר – הם גם בוודאות לא האנשים המעניינים ביותר בעולם. אבל משהו בכל התסבוכת הזאת פשוט מביך בטירוף. וואלה, לא היה מזיק אם שניהם היו מתאפקים קצת עם ההכרזות, הקעקועים והשירים.


קטגוריה נוספת לאוסקר

טקס האוסקר הוא טקס הפרסים החשוב ביותר בעולם הקולנוע. ב-2018 נערך הטקס ה-90 בלי יותר מדי הפתעות או בלבולים במעטפות. יש לא מעט ביקורת על זה שהאקדמיה מיושנת ושהחברים בה בוחרים בסרטים משעממים, אבל לזכותם ייאמר שהם כל הזמן מנסים לחדש ולהשתפר (כמה שאפשר), ובמהלך השנים נעשו כל מיני שינויים בקטגוריות של הטקס.

בתחילת אוגוסט האקדמיה יצאה בהכרזה מטורפת: לא כל הפרסים יזכו להופיע בשידור החי (חלק יוגלו לפרסומות), ונוספת קטגוריה חדשה לצד הסרט הטוב ביותר – הסרט הפופולרי הטוב ביותר. מה זה אומר? שהאנשים שעבדו על הסרטים (ואף אחד לא טורח ללמוד את השם שלהם כי הם לא שפילברג) אפילו לא יוכלו להנות מהרגע הקטן הזה של נאום תודה שבו הם מודים לאמא ומנופפים לשלום לילדים שלהם שנשארו ערים במיוחד. והסרט הטוב ביותר לא יכול להיות סרט פופולרי. או אולי כן? לא כל כך ברור מההכרזה. ומה בדיוק התנאים לכניסה לקטגוריית הסרט הפופולרי? מי מחליט, האקדמיה או האולפנים ששולחים את הסרטים? האם סרט יכול להתחרות בשתי הקטגוריות ואז גם לזכות בשני פרסים?

הבדיחות באינטרנט לא איחרו לבוא, והדיבור היה שזאת הדרך של דיסני "לגנוב" פרסים נוספים. למי שלא זוכר, הפנתר השחור יצא בתחילת 2018 (כן, גם אני קצת בהלם מכמה זמן עבר) וסרטים מהז'אנר הזה נוטים לא לקבל פרסים, אפילו שהביקורות עליו היו מצוינות. היחס של האוסקר לסרטים הפופולריים לא צריך להשתנות בזה שיקצו אותם לפינה אחרת. צריך להתייחס לסרט טוב כאל סרט טוב, בין אם הוא דרמה היסטורית ובין אם הוא סרט גיבורי על ממש מוצלח (מישהו אמר האביר האפל?). אנחנו יודעים שהאקדמיה מסוגלת, הרי שיבת המלך זכה בכל הפרסים שהוא יכול כי אחרי התעלמות של שנתיים מצביעי האקדמיה הבינו שטרילוגיית שר הטבעות מהפכנית לעולם הקולנוע כפי שאנחנו מכירים אותו היום.

אני לא חושבת שראיתי תגובה אחת שמרוצה מההכרזה הזאת על הקטגוריה. בצעד מאוד פשרני האקדמיה נכנעה ללחצי העולם וביטלה את הקטגוריה החדשה. כל הבלאגן הזה בניסיון להיראות מגניבים כדי לחזור בכם אחרי חודש? למה? מה ניסיתם להשיג בזה? איך אפילו חשבתם שזה יהיה דבר חיובי?


המחזמר של אייל גולן

לשמחתי הרבה, נראה שעולם מחזות הזמר פורח וגדל בשנים האחרונות, וזה בולט גם אצלנו בהפקות שעולות באופן פרטי ובייבוא ההצגות מחו"ל (בין אם זה מסע הופעות או העלאה בעברית בתאטראות הישראלים). ספציפית אצלנו בארץ נראה שהתת-ז'אנר הכי פופולארי הוא מחזמר להיטים1 עם יצירות כמו מיקה שלי, שבתות וחגים, מרי לו, פשוט לאהוב ועוד. אישית, יש לי אהבה מאוד גדולה לסרטי מאמה מיה, ואין לי רתיעה אוטומטית מהשימוש בלהיטים קיימים, אפילו שרוב הזמן הביצועים המקוריים כנראה יותר מוצלחים.

בניגוד לרתיעה שיש לי מעומר אדם ושירו, אני לא שונאת את המוזיקה של אייל גולן, או יותר נכון – אני סבבה עם המוזיקה שזאב נחמה כתב לאייל גולן בתחילת הקריירה שלו, וכל מה שבא אחרי שנת 2000 סובל מבחינתי מהתדרדרות מוזיקלית ואיבוד הרגש והכנות במילים. עם אייל גולן האדם כבר יש לי בעיה. מעבר לעובדה שהוא עבריין מורשע (העלמת מס), הוא גם נחשד בקיום יחסי מין עם קטינות וניצול כוח לרעה. זה כתם שקשה לי להתעלם מקיומו בדרך שבה הזמר מתנהל בחברה.

והנה, רק חמש שנים אחר כך ותאטרון הקמארי הכריז שהוא מפתח מחזמר מקורי משיריו של אייל גולן בכתיבתו של מאור זגורי. קמה מחאה של הציבור הישראלי ושל כמה יוצרים, אבל למרות הכול הקמארי ממשיך לעבוד על המחזמר. כמו שאמרתי, אין לי בעיה עם השירים ועם ז'אנר המזרחית או עם האנשים שאוהבים לשמוע שירים כאלה. יש לי בעיה מוסרית עם זה שבאופן מאוד מודע ואקטיבי אנחנו לא רק תומכים באדם עם עבר פלילי, אלא גם בלתת לו תמלוגים על השימוש בשיריו. לא חסרים אמנים שאפשר לקחת את השירים שלהם וליצור מהם מחזות זמר (או שאפשר אפילו, אתם יודעים, לכתוב דברים מקוריים), ממש לא צריך להשתמש בשירים של אייל גולן.


פיקאצ'ו מדבר

ממש בסוף השנה שעברה יצא סרט חדש של פוקימון, ובו פיקאצ'ו מדבר, ממש אומר מילים בקול רם – כצפוי, האינטרנט זעם.

נראה שכולם הסכימו: כבר יותר מעשרים שנה שפיקאצ'ו מתקשר מצוין עם אש גם בלי לדבר בשפת בני האנוש, ואין שום סיבה שיתחיל עכשיו. אלא שאז יצא הטריילר לסרט פיקאצ'ו הבלש. הסרט מבוסס על משחק המחשב בעל אותו השם ומשלב שחקנים אמיתיים ואנימציה היפר ריאליסטית. פיקאצ'ו הוא בלש פרטי, ויש לו תעלומה לפתור.

אני עדיין סקפטית לגבי סיפור מוצלח במסגרת הזאת, ולא בטוח שרציתי לדעת באמת שכל הפוקימונים מכוסים בפרווה. אבל עכשיו אני יודעת, וזה אפילו לא נראה רע, אבל משהו בי קצת מאוכזב מזה שפיקאצ'ו מדובב על ידי ריאן ריינולדס. לא שריאן ריינולדס שחקן רע, פשוט יכלו להביא מישהו שקצת פחות מזוהה עם דמות שעושה צחוקים מכל דבר.


הערות שוליים:
  1. באנגלית –  Jukebox musical, מחזמר או סרט קולנוע מוזיקלי שמשלב בתוכו בעיקר שירים פופולריים שכבר התפרסמו בעבר.

תגובות

טוען...

תגובות

הקליפים הטובים ביותר של 2018 (לדעתי)

ביקורת: ילד מחוק